Merkstrategie

Bij LassooyDesign gaan vormgeving en merkstrategie hand in hand. Dat resulteert in sterke merken en communicatiemiddelen. We ontwikkelen huisstijlen en logo’s. Een logo kun je ook een merk noemen. Of het nu voor een product, campagne of organisatie is. Een logo is veel meer dan een mooi en krachtig grafisch plaatje. Daarom adviseren wij onze klanten ook in strategische zin.

Wat moet het merk uitstralen? Hoe onderscheid het zich van de concurrentie? Wat is de positionering van het merk? Maar ook: ‘Hoe verhoudt het merk zich tot de andere merken van de eigen organisatie?’. Is het een monolithisch merk, endorsed of branded? Het klinkt wat ongemakkelijk vanuit een ontwerpbureau, maar vaak is het ontwerp niet meer dan een logisch gevolg van een aantal belangrijke strategische beslissingen. Wij beginnen dan ook nooit aan een logo (merk) voordat we duidelijk in kaart hebben gebracht wat de positionering van dit merk zou moeten zijn. Soms is dat direct duidelijk, maar steeds vaker schrijven wij eerst een merkstrategie. Dat helpt om een sterk merk te ontwikkelen, maar het helpt onze klant ook om de doelen van de organisatie of product scherper te krijgen.