Huisstijlen
Als organisatie wil je herkend worden door je relaties of doelgroepen. En niet alleen dat. Je wilt ook dat het beeld(merk) associaties oproept. En natuurlijk moeten de associaties overeenstemmen met het karakter van de organisatie. Het verschil tussen identiteit en imago.
Een huisstijl is daarbij een belangrijk hulpmiddel. Middels je huisstijl kun je namelijk veel van wat je bent of doet overbrengen. In die zin gaat een huisstijl ook veel verder dan een logo. Ook het pand, de bedrijfskleding, het wagenpark, formulieren, de website en andere middelen vertellen veel over de organisatie. Zelfs de manier waarop de telefoon wordt opgenomen. Er zijn talloze middelen waarmee (al dan niet bewust) met de doelgroep gecommuniceerd wordt.
Al deze middelen moeten herkenbaar en consistent zijn. Wat zegt het over een bedrijf als het logo op verschillende manieren (kleur, typografie) gebruikt wordt? Een logo kan dan nog zo mooi of goed zijn, de toepassing is essentieel voor de beeldvorming. Bij LassooyDesign ontwikkelen we al meer dan 30 jaar sterke huisstijlen. Van logo tot implementatie. Dat doen we voor zowel het MKB als voor grote organisaties. Hieronder vind je een aantal recente voorbeelden.
Koggenland
In het logo komt zowel het groene, landelijke karakter van de gemeente als de transparantie van de organisatie tot uitdrukking. De uit elementen opgebouwde ‘K’ van Koggenland symboliseert de samenwerking van de acht grote en kleine dorpen. Daarnaast straalt het logo van trots. Kenmerkend voor Westfriezen.
Koggenland
In het logo komt zowel het groene, landelijke karakter van de gemeente als de transparantie van de organisatie tot uitdrukking. De uit elementen opgebouwde ‘K’ van Koggenland symboliseert de samenwerking van de acht grote en kleine dorpen. Daarnaast straalt het logo van trots. Kenmerkend voor Westfriezen.