ASGRO

Asgro & VanderVoort. Een onontkoombare naam als twee gerenommeerde bedrijven fuseren. Maar merkstrategisch niet handig. De ingebruikname van een nieuw kantoorpand was daarom een goed moment om zowel de naam als het logo onder handen te nemen.

Met ‘Asgro’ in rood kozen we best of both worlds. Het is kort en rood staat voor competitief. Voor de vormgeving van het logo grepen we terug op de core-business van de organisatie: groothandel voor de asbestsaneringsbranche. De ‘A’ is afgeleid van de vorm van een kristal. Jawel, asbest is een kristal… De A is opgebouwd uit (kristal)elementen in twee tinten rood die tezamen de A van Asgro en tegelijkertijd een (opwaartse) pijl vormen.
We creëren een huisstijl door met de elementen uit het vignet te spelen, uiteraard met spelregels. Zo komen altijd twee elementen/kleuren terug. De typografie is bewust in kapitalen geplaatst voor evenwicht met de krachtige A en passend bij de (bouw)branche.

oude logo

nieuwe logo